Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cygan-admin

Strony: [1] 2 3
1
zdjęcia / FC Kitchen
« dnia: Październik 15, 2019, 05:17:14 pm »
Kreatywność ludzka nie zna granic :) 

2
Co w prasie piszczy / Tuning mechaniczny
« dnia: Czerwiec 26, 2019, 05:31:14 pm »
Tuning mechaniczny - czyli co możemy zrobić z silnikiem, by podnieść jego moc.Brakuje mocy-? no to zapraszam do miłej lektury.  https://joemonster.org/art/31944


3
Co w prasie piszczy / przyciąga wzrok jak magnes opiłki.
« dnia: Maj 04, 2019, 08:56:35 am »
Oryginalne i trafne spostrzeżenie o FC w prezentowanym tu art, http://d667.blogspot.com/

4
filmiki / TOP 5 - BEST SOUNDS
« dnia: Kwiecień 30, 2019, 10:24:48 pm »

5
Co w prasie piszczy / Fiat uruchamia program renowacji starych modeli
« dnia: Kwiecień 30, 2019, 10:00:50 pm »

Teraz Fiat Chrysler podąża za modą dzięki programowi „Reloaded by Creators” i chce wskrzesić do życia kilka modeli.Jest szansa na FC ;)

https://uk.motor1.com/news/229896/fca-classic-restoration/

6
Kosmetyka auta,Oleje,smary,płyny / Mycie skórzanej tapicerki
« dnia: Kwiecień 30, 2019, 03:05:10 pm »
Wykorzystując dogodne warunki pogodowe,postanowiłem odświeżyć zatłuszczone i lekko już przybrudzone fotele i boczki.Użyłem do tego pasty glicerynowej oraz mydła z gliceryną,oraz ciepłej wody.Delikatna szczotka,ściereczka,gąbka uzupełniły resztę.Nie sądziłem,że będzie aż tak wielka różnica po wymyciu.Teraz muszę to wszystko pokryć woskiem do skór i będzie gucio :)

7
Forum Ogólne / Odp: Czy ponownie kupiłbyś FC-?
« dnia: Marzec 05, 2019, 08:52:48 am »
Ja jestem tego przykładem,przesiadałem się z "wolnossaka" na uturbione 20VT   ;)

8
Ogłoszenia-Informacje / Widoczna treść / niezalogowani użytkownicy
« dnia: Luty 25, 2019, 07:56:28 pm »
By móc przeglądać pełną zawartość forum a także czynnie uczestniczyć w jego życiu poprzez tworzenie tematów,wątków,prowadzić rozmowy na SB,należy się na forum zarejestrować.Nabywasz w ten sposób pełnych uprawnień do swobodnej aktywności na forum FCP.Goście mogą przeglądać forum w okrojonym wymiarze bez możliwości aktywnego uczestnictwa w życiu forum.

9
Kosmetyka auta,Oleje,smary,płyny / Odp: Jaki olej lejecie
« dnia: Luty 23, 2019, 12:48:37 pm »
Ja od lat na sprawdzonym w każdych warunkach Valvoline 10w60 :)

10
Kosmetyka auta,Oleje,smary,płyny / Odp: Oleje-jak dobrać
« dnia: Luty 23, 2019, 12:46:31 pm »
Większość poniższych porad dotyczy silnika 20V, ale specyfikacja oleju jest taka sama dla 16v jak większość rad dotyczących okresów wymiany itp.

Informacje o oleju silnikowym

Specyfikacja Fiatowska wskazuje na półsyntetyczny olej 10w40 (Selinia -Valvoline 10w60) z wymianą oleju co 10 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Pojemność silnika i miski olejowej 4.5
Pojemność silnika, miski olejowej i filtra 4.8

Wskaźnik zużycia oleju wynosi maksymalnie 1 litr na 1000 km

Niezależnie od tego, czego używasz, upewnij się, że poziom jest zawsze na poziomie lub powyżej środka wskaźnika miarki. Po kupnie FC, najlepszą radą jest natychmiastowa wymiana oleju i filtra.

Miarka od znaku min. Do maks. Wynosi 1 litr. NIE PRZEPEŁNIAJ. Ale bądź ostrożny i dodaj 1 / 2 l. na raz i sprawdź ponownie. Przepełnienie oleju może spowodować tyle samo szkody, co jego brak-niedopełnienie.

Który olej

Dla tych z nas, którzy chcą tego, co najlepsze z naszych Coupé, używanie w pełni syntetycznych i zmieniających je 5 000 km lub 6 miesięcy jest bardziej sensowne. Twój silnik pokocha Cię za to  8)

Oto kilka przykładów dobrych w pełni syntetycznych: -

Olej Valvoline 10w60
Olej Selenia Racing 10w60
Millers CFS 10w60
Mobil 1 15w50
Motul 300V 15w50
Silkolene ProS 10w50
Shell Helix Ultra 15W50
Castrol Edge Sport 10W60

11
Poznajmy się / Odp: Witam
« dnia: Luty 04, 2019, 09:47:59 pm »
Cześć,zapraszam i czuj się jak w domu ;D

12
Poznajmy się / Odp: Parę lat przerwy:)
« dnia: Luty 04, 2019, 09:45:49 pm »
Hejka.Kilku na pewno-w tym ja ;) Z "grupy Sosnowca" zostałeś sam,który jest wierny FC i FCP :)

13
Poznajmy się / Odp: Nowy, stary użytkownik wita
« dnia: Styczeń 01, 2019, 12:23:08 pm »
Cześć,witaj ponownie na FCP.Szukaj nowej zabawki i "ogień" :P

14
Ogłoszenia-Informacje / Zostań mechanikiem FC.
« dnia: Grudzień 02, 2018, 03:55:40 pm »
Zostań ekspertem-mechanikiem FCP
Zostań naszym ekspertem-mechanikiem
Zapraszam wszystkich, którzy czują się na siłach i chcieliby zaistnieć na naszym forum FCP. Umożliwiamy możliwość promowania swojej działalności na forum, na rzecz użytkowników FC -odwiedzających nas w poszukiwaniu specjalistycznej,czy ogólnej wiedzy technicznej.
 
Zostań ekspertem-mechanikiem FCP i zaprezentuj swoją wiedzę motoryzacyjną użytkownikom.
Nie ważne czy jesteś po wyższych studiach, czy jesteś uczniem, istotne, aby wiedza którą posiadasz była ponadprzeciętna przekraczająca standardową normę. Byś potrafił w rzeczowy jasny sposób wytłumaczyć w jaki sposób naprawić FC,odpowiednio zdiagnozować,zaproponować rozwiązanie. Zapraszamy Cię do zamieszczania porad i własnych opinii. Jesteś zainteresowany ,gotowy-? zaprezentuj swoja wiedzę a ja na pewno Cię zauważę i odpowiednio wynagrodzę.
Na rangę „Klubowicz ekspert-mechanik” trzeba solidnie zapracować więc proszę nie prosić o range po napisaniu 10 postów.
- Użytkownik musi być aktywy na forum.
- Użytkownik musi posiadać min. 150 napisanych postów „technicznych” na forum.
- Użytkownik musi posiadać min. 25 pkt. „pomógł” które można otrzymać za pomoc na forum.
Po spełnieniu wskazanych wymogów -ranga zostaje przyznana,a nowo mianowany „klubowicz ekspert-mechanik” otrzymuje okolicznościowy pamiątkowy Certyfikat.

15
Forum Ogólne / Wartości pomiaru grubości lakieru
« dnia: Październik 23, 2018, 09:57:32 pm »
Jak interpretować odczyt-? Wszystko w rzeczy samej zależy od tego jak precyzyjnym dysponujemy miernikiem.Załóżmy, że mamy odpowiedni i precyzyjnie działający miernik.Sam pomiar grubości powłoki (w przypadków dobrych mierników) jest banalnie prosty: przykładamy sondę do powierzchni, słyszymy cichutkie „piiip”, na wyświetlaczu pojawia się wynik. Problem pojawia się przy jego interpretacji.Okazuje się bowiem, że nie istnieje żadna norma, która określa, jak gruby ma być lakier nadwozia samochodu! Przy okazji: mówiąc „lakier”, mamy na myśli grubość wszystkich powłok, jakie znajdują się na elemencie – miernik nie podaje grubości zewnętrznej warstwy, tylko wszystkich powłok w tysięcznych częściach milimetra, czyli mikronach (niektórzy mówią: w mikrometrach). Jeśli więc widzimy wynik „200”, oznacza on 200 mikronów, czyli 0,2 mm.
Fabryczny lakier na zewnętrznych elementach współczesnych aut ma 80-150 mikronów, ale... równie dobrze może mieć 200 mikronów, a nawet 250 i więcej.
Kiedy można uznać, że lakier jest niefabryczny?
Jeśli większość elementów ma na sobie 100-120 mikronów lakieru, a jeden lub kilka mają dwa lub trzy razy tyle, to niemal pewne, że w tym miejscu działał lakiernik. Taka sytuacja wystąpi zawsze, gdy element trzeba było prostować.Gdy nie jesteśmy pewni, czy 180 mikronów to już dwie warstwy lakieru albo czy 100 mikronów na wewnętrznej części słupka to ślad po naprawie blacharsko-lakierniczej, mierzmy symetryczne elementy: lewy słupek – prawy słupek, lewy próg – prawy próg. Kilkuprocentowe różnice o niczym nie świadczą, ale już kilkudziesięcio- lub kilkusetprocentowe – tak!
Podstawy wartości pomiarów powinny oscylować w zakresie tych wskazań:

* 80-180 um - lakier oryginalny
* 180-400 um - auto lakierowane
* 400 um i więcej - auto szpachlowane

Strony: [1] 2 3