Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Cygan-admin

Strony: [1] 2
1
Forum Ogólne / Eksploatacja Fiat Coupe
« dnia: Styczeń 05, 2020, 08:10:11 pm »
Kiedy ostatnio wymieniałeś te części :-* O nasze perełki trzeba dbać,dla komfortowej i bezstresowej jazdy, ale również po to, by w przyszłości sprzedać go w dobrej cenie. 8)
Zatem sprawdź, jak często warto robić przegląd i wymieniać poszczególne części :

OLEJ SILNIKOWY
W/g wskazań producenta co rok lub co 15-20 tyś. Najlepiej w okolicy 10.000 tyś.

FILTR PALIWA
20-30 tyś,lub przy małej eksploatacji 15 tyś.Najlepiej raz w roku w okresie przed zimą lub wraz z olejem.

FILTR POWIETRZA
Co 15-30 tyś km.Lub 10 tyś przy aktywnej eksploatacji kiedy filtr ma już naloty i jest ciemny.

FILTR KABINOWY
Co około pół roku w zależności od intensywności eksploatacji

KLOCKI HAMULCOWE
W momencie ich zużycia lub sygnalizacji ECU.

TARCZE HAMULCOWE
W momencie zużycia lub przebarwień,mechanicznych uszkodzeń.Na spokojnie co drugą wymianę klocków lub też przy braku wyraźnych objawów co 30-50 tyś.Wszystko zależy od tego jaki"materiał" sobie wcześniej danej tarczy zafundowaliśmy.

PASEK ROZRZĄDU

Max.co 5 lat lub 90-120 tyś

OLEJ W SKRZYNI BIEGÓW

Co 60-80 tyś

PŁYN HAMULCOWY

Przy każdej naprawie układu,lub w ramach normalnej eksploatacji co 2 lata ( 60 tyś.km )



2
Forum Ogólne / Wesołych i pogodnych...
« dnia: Grudzień 21, 2019, 10:48:07 am »
.....świąt Bożego narodzenia,cudownych, białych, miłych, radosnych,
spokojnych, zdrowych Świąt upływających we wspaniałej atmosferze, życzy redakcja Klubu Fiat Coupe Polska

3
zdjęcia / FC Kitchen
« dnia: Październik 15, 2019, 05:17:14 pm »
Kreatywność ludzka nie zna granic :) 

4
Co w prasie piszczy / Tuning mechaniczny
« dnia: Czerwiec 26, 2019, 05:31:14 pm »
Tuning mechaniczny - czyli co możemy zrobić z silnikiem, by podnieść jego moc.Brakuje mocy-? no to zapraszam do miłej lektury.  https://joemonster.org/art/31944


5
Co w prasie piszczy / przyciąga wzrok jak magnes opiłki.
« dnia: Maj 04, 2019, 08:56:35 am »
Oryginalne i trafne spostrzeżenie o FC w prezentowanym tu art, http://d667.blogspot.com/

6
filmiki / TOP 5 - BEST SOUNDS
« dnia: Kwiecień 30, 2019, 10:24:48 pm »

7
Co w prasie piszczy / Fiat uruchamia program renowacji starych modeli
« dnia: Kwiecień 30, 2019, 10:00:50 pm »

Teraz Fiat Chrysler podąża za modą dzięki programowi „Reloaded by Creators” i chce wskrzesić do życia kilka modeli.Jest szansa na FC ;)

https://uk.motor1.com/news/229896/fca-classic-restoration/

8
Kosmetyka auta,Oleje,smary,płyny / Mycie skórzanej tapicerki
« dnia: Kwiecień 30, 2019, 03:05:10 pm »
Wykorzystując dogodne warunki pogodowe,postanowiłem odświeżyć zatłuszczone i lekko już przybrudzone fotele i boczki.Użyłem do tego pasty glicerynowej oraz mydła z gliceryną,oraz ciepłej wody.Delikatna szczotka,ściereczka,gąbka uzupełniły resztę.Nie sądziłem,że będzie aż tak wielka różnica po wymyciu.Teraz muszę to wszystko pokryć woskiem do skór i będzie gucio :)

9
Ogłoszenia-Informacje / Widoczna treść / niezalogowani użytkownicy
« dnia: Luty 25, 2019, 07:56:28 pm »
By móc przeglądać pełną zawartość forum a także czynnie uczestniczyć w jego życiu poprzez tworzenie tematów,wątków,prowadzić rozmowy na SB,należy się na forum zarejestrować.Nabywasz w ten sposób pełnych uprawnień do swobodnej aktywności na forum FCP.Goście mogą przeglądać forum w okrojonym wymiarze bez możliwości aktywnego uczestnictwa w życiu forum.

10
Ogłoszenia-Informacje / Zostań mechanikiem FC.
« dnia: Grudzień 02, 2018, 03:55:40 pm »
Zostań ekspertem-mechanikiem FCP
Zostań naszym ekspertem-mechanikiem
Zapraszam wszystkich, którzy czują się na siłach i chcieliby zaistnieć na naszym forum FCP. Umożliwiamy możliwość promowania swojej działalności na forum, na rzecz użytkowników FC -odwiedzających nas w poszukiwaniu specjalistycznej,czy ogólnej wiedzy technicznej.
 
Zostań ekspertem-mechanikiem FCP i zaprezentuj swoją wiedzę motoryzacyjną użytkownikom.
Nie ważne czy jesteś po wyższych studiach, czy jesteś uczniem, istotne, aby wiedza którą posiadasz była ponadprzeciętna przekraczająca standardową normę. Byś potrafił w rzeczowy jasny sposób wytłumaczyć w jaki sposób naprawić FC,odpowiednio zdiagnozować,zaproponować rozwiązanie. Zapraszamy Cię do zamieszczania porad i własnych opinii. Jesteś zainteresowany ,gotowy-? zaprezentuj swoja wiedzę a ja na pewno Cię zauważę i odpowiednio wynagrodzę.
Na rangę „Klubowicz ekspert-mechanik” trzeba solidnie zapracować więc proszę nie prosić o range po napisaniu 10 postów.
- Użytkownik musi być aktywy na forum.
- Użytkownik musi posiadać min. 150 napisanych postów „technicznych” na forum.
- Użytkownik musi posiadać min. 25 pkt. „pomógł” które można otrzymać za pomoc na forum.
Po spełnieniu wskazanych wymogów -ranga zostaje przyznana,a nowo mianowany „klubowicz ekspert-mechanik” otrzymuje okolicznościowy pamiątkowy Certyfikat.

11
Forum Ogólne / Wartości pomiaru grubości lakieru
« dnia: Październik 23, 2018, 09:57:32 pm »
Jak interpretować odczyt-? Wszystko w rzeczy samej zależy od tego jak precyzyjnym dysponujemy miernikiem.Załóżmy, że mamy odpowiedni i precyzyjnie działający miernik.Sam pomiar grubości powłoki (w przypadków dobrych mierników) jest banalnie prosty: przykładamy sondę do powierzchni, słyszymy cichutkie „piiip”, na wyświetlaczu pojawia się wynik. Problem pojawia się przy jego interpretacji.Okazuje się bowiem, że nie istnieje żadna norma, która określa, jak gruby ma być lakier nadwozia samochodu! Przy okazji: mówiąc „lakier”, mamy na myśli grubość wszystkich powłok, jakie znajdują się na elemencie – miernik nie podaje grubości zewnętrznej warstwy, tylko wszystkich powłok w tysięcznych częściach milimetra, czyli mikronach (niektórzy mówią: w mikrometrach). Jeśli więc widzimy wynik „200”, oznacza on 200 mikronów, czyli 0,2 mm.
Fabryczny lakier na zewnętrznych elementach współczesnych aut ma 80-150 mikronów, ale... równie dobrze może mieć 200 mikronów, a nawet 250 i więcej.
Kiedy można uznać, że lakier jest niefabryczny?
Jeśli większość elementów ma na sobie 100-120 mikronów lakieru, a jeden lub kilka mają dwa lub trzy razy tyle, to niemal pewne, że w tym miejscu działał lakiernik. Taka sytuacja wystąpi zawsze, gdy element trzeba było prostować.Gdy nie jesteśmy pewni, czy 180 mikronów to już dwie warstwy lakieru albo czy 100 mikronów na wewnętrznej części słupka to ślad po naprawie blacharsko-lakierniczej, mierzmy symetryczne elementy: lewy słupek – prawy słupek, lewy próg – prawy próg. Kilkuprocentowe różnice o niczym nie świadczą, ale już kilkudziesięcio- lub kilkusetprocentowe – tak!
Podstawy wartości pomiarów powinny oscylować w zakresie tych wskazań:

* 80-180 um - lakier oryginalny
* 180-400 um - auto lakierowane
* 400 um i więcej - auto szpachlowane

12
Ogłoszenia wyłowione z sieci / 20VT-Ostrołęka
« dnia: Sierpień 12, 2018, 12:20:21 pm »
Jak ktoś szuka czegoś by w ramach swojego projektu odbudować FC,to myślę,że warto się bliżej temu ogłoszeniu przyjrzeć.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-coupe-2-0-20vt-ID6AU085.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8;promoted

13
Ogłoszenia-Informacje / Planowane wyłączenia,awarie forum
« dnia: Lipiec 21, 2018, 03:22:17 pm »
Ustala się następujące rodzaje przerw w dostarczaniu treści na forum FCP ;

*Planowane
*Nieplanowane

planowane - wynikające z programu prac eksploatacyjnych,konserwacyjnych forum ogłoszone przez administrację w tym temacie komunikatem.

nieplanowane - spowodowane wystąpieniem awarii w sieci lub serwera na które administracja wpływu nie ma.

14
Ogłoszenia-Informacje / Rangi na forum
« dnia: Maj 27, 2018, 05:28:17 pm »
Na naszym forum aktywność nagradzana jest określoną rangą uzależnioną od ilości postów danego usera. Nie każdy jednak post kwalifikowany jest do oceny pracującej na rangę. Są pewne małe wyjątki,ale jest ich naprawdę mało. Rangi zapisane są w postaci graficznej obrazującej „kwadraciki” o określonych zmiennych kolorach, proporcjonalnie do aktywności. Od nowicjusza po klubowicza,specjalistę czy eksperta-mechanika.Tak więc opłaca się być aktywnym i pracować na swoją pozycję na forum. Nie jest to też bez znaczenia, gdyż ona wpływa na pewne uprawnienia i przywileje.Powodzenia

15
filmiki / Młody Youngtimer
« dnia: Maj 25, 2018, 09:48:39 am »
Można popatrzeć,posłuchać,zgodzić bądź nie ;D
https://www.youtube.com/watch?v=T-B2m1bvw-s

Strony: [1] 2