Wstęp
Zadaniem większości Regulaminów jest określenie ram, w których powinni się poruszać użytkownicy Forum.
Regulamin nikogo nie nauczy kultury i nie zmieni charakteru.
W przypadku naruszenia ogólnie obowiązujących zasad dobrego wychowania oraz nadużywania słownictwa powszechnie uznawanego jako wulgarne, wkraczają do działania Moderatorzy, ale przede wszystkim współużytkownicy Forum, którzy reagują i powstrzymują zbyt zapiekłych w walce.
Fiat Coupe Polska, jego administrator,który jest właścicielem tego Forum, trzyma pieczę oraz odpowiada za całokształt jego wizerunku.
Zarząd jest zwolennikiem liberalnej polityki i nie nadużywania żadnych restrykcji, jakimi jest banowanie użytkowników wykraczających poza ramy zasad, co nie znaczy, że metody te nie są znane i nie zostaną użyte w uzasadnionych przypadkach.
Zarząd Klubu liczy na wzajemne zaufanie i współpracę, a przede wszystkim na właściwe, kulturalne reakcje samych użytkowników w stosunku do innych forumowiczów, których zachowanie wykroczy poza ramy uznane jako zasady dobrego smaku i wychowania.
Jeśli forumowicze muszą sobie „coś udowodnić”, to sugeruję, aby to robili w korespondencji prywatnej, którą to Forum umożliwia lub omówili dręczące ich problemy na neutralnym „twardym” gruncie, a nie na Forum publicznym. Spór dwóch osób powinien pozostać sporem dwóch osób bez włączania w niego całej społeczności forum. Moderatorzy powinni szybko reagować na próbę eskalacji sporu na forum .
Niech to Forum będzie dla wszystkich miejscem zabawy i wypoczynku oraz pozyskiwania wiedzy, a nie polem bitewnym.
Traktujmy to Forum, jako część własnego pokoju, który wymusza ciszę,błogi spokój i skupienie czytając dobrą książkę.
Życzę Wam dobrej zabawy.
-C y g a n-
Regulamin Wewnętrzny Forum Fiat Coupe Polska
§1. Głównym organizatorem oraz koordynatorem Forum jest Administrator.
§2. Administratorowi w sposób bezpośredni podlegają Moderatorzy.
§3. Administratorzy i moderatorzy mogą zamykać wątki, edytować i usuwać posty.
§4. Na forum zabronione jest:
4.1 publikowanie postów sprzecznych z prawem Polski.
4.2 obrażanie innych użytkowników; obrażanie Administracji będzie skutkowało natychmiastowym banem.
4.3 publikowanie plotek i innych niesprawdzonych informacji, a w szczególności fałszywych oskarżeń i innych treści mających charakter pomówienia. W przypadku wytoczenia przez poszkodowanego procesu o zniesławienie/pomówienie Administracja będzie udostępniała organom ścigania adres IP osoby zniesławiającej/pomawiającej. Dotyczy także instytucji,które wdrożą lub prowadzą postępowanie przygotowawcze
4.4 publikowanie pornografii.
4.5 obrazów/zdjęć ogólnie uznawane za obraźliwe/niemoralne.
4.6 używanie awatarów oraz podpisów mających charakter obraźliwy, pornograficzny, czy też niemoralny.
4.7 reklamowanie serwisów erotycznych, bądź innych, na których są publikowane treści sprzeczne z prawem RP.
4.8 używanie zwrotów ogólnie przyjętych za obraźliwe/wulgarne (dot. to również ich wykropkowanych wersji).
4.9 używanie więcej niż 5 pod rząd znaków interpunkcyjnych (np. "!;?").
4.10 pogrubianie całej treści posta - boldowanie służy podkreśleniu jedynie fragmentu tekstu.
4.11 kolorowanie całych postów na różne dziwne kolory - podstawowym kolorem jest czarny, a inne kolory mogą być używane do wyróżniania jedynie poszczególnych fragmentów (wyjątkiem jest kolor czerwony i zielony - kolory te są przeznaczone do użytku tylko i wyłącznie przez Administrację i Moderatorów).
4.12 publikowanie postów i innych treści mających charakter reklamy (zakaz dotyczy także podpisów pod postami).
4.13 posiadanie i/lub aktywne używanie dwóch lub więcej kont przez jedną osobę lub specjalne zakładanie/używanie kolejnego/innego konta, aby uniknąć nadzoru.
§5. Posty lub ich część ewidentnie naruszające prawo będą usuwane przez Administrację Forum. Administratorzy nie mają obowiązku czytać wszystkich postów - niepowiadomienie nas o tym zwalnia go z odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników forum, a także w razie, gdy ww. warunek nie zostanie wypełniony, może to być podstawą zamknięcia wątku.
§6.Moderator ma prawo zmienić nazwę tematu :
• gdy dana nazwa ewidentnie odbiega od zamieszczonych w nim postów.
• w przypadku uzasadnionych próśb ze strony użytkowników w celu uporządkowania treści wątku (np. kasowanie niepotrzebnych postów).
§7. Pisz na temat. Wątki, posty, komentarze i ogłoszenia powinny być umieszczane w odpowiednich dla nich miejscach (działach, kategoriach, forach tematycznych). Treści nie na temat mogą (ale nie muszą) być usuwane w całości lub w części bądź przenoszone w bardziej odpowiednie miejsce.
§8. Grzeczność nie boli, a czasem pomaga, więc wyślij podsumowanie i podziękowanie po rozwiązaniu problemu.
§9.Użytkownicy forum mają obowiązek zachować kulturę wypowiedzi, a także traktować z należytym szacunkiem pozostałych forumowiczów.
§10. Forum NIE ZABRANIA rekomendowania firm, warsztatów, sklepów, ale nie róbmy z Forum słupa ogłoszeniowego.
Każdy post zawierający rekomendację warsztatu, sklepu, czy innej formy komercyjnej działalności przydatnej dla grona forumowiczów, powinien zawierać opis wynikający z własnego doświadczenia współpracy z polecanym punktem i winien znaleźć się w temacie POLECAM
§11.Jeśli chcesz umieścić baner reklamowy na Forum, to napisz do administratora FCP. Rozważymy propozycje współpracy oraz warunki, a środki uzyskane tą drogą, zostaną przeznaczone na utrzymanie tego Forum,
oraz na dofinansowanie imprez organizowanych przez Klub.
§12.Zabronione jest na forum FCP bez wiedzy i zgody administratora prowadzenia działalności zarobkowej polegającej na oferowaniu do sprzedaży w ilościach wskazujący na „handel zarobkowy” części lub czegokolwiek innego.
§13 Na naszym forum obowiązują zasady netykiety - http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta
§14 Administrator i Moderatorzy, ale przede wszystkim wszyscy użytkownicy dołożą wszelkich starań by pilnować ładu i porządku na forum , gdyż jest to nasze, wspólne Forum, które wspólnie budujemy i razem musimy je
utrzymywać na poziomie i w ramach zasad dobrego wychowania.
§15 Administrator oraz właściciel serwera, na którym działa to forum jako podmiot udostępniający serwis Fiat Coupe Polska w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z dnia 9 września 2002 r. wraz z poz. zm.), nie ponoszą odpowiedzialności za treść wpisów i komentarzy.
Aby zgłosić naruszenie prawa, napisz do administratora serwisu: www.fiatcoupepolska. pl
Administrator oraz właściciel serwera nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za opinie wygłaszane przez użytkowników na forum lub panelach ani za szkody powstałe w związku z błędną diagnozą lub nieprawidłowo przeprowadzoną naprawą sugerowaną przez forumowiczów.
§16.Użytkownicy forum wyrażają zgodę na otrzymywanie powiadomień lub korespondencji seryjnej od Administratora forum i właściciela serwera, na którym działa forum.
§17.Konto nieaktywne przez okres 6 miesięcy na forum FCP może zostać usunięte lub zablokowane przez Administratora Forum. W przypadku usunięcia konta Użytkownika Forum, obojętnie z jakich przyczyn, Administrator nie ma obowiązku kasowania postów przez niego napisanych. Z założenia nie będzie usuwane konto użytkownika ani treści przez nich umieszczone pod warunkiem że mieszczą się one w granicach norm prawnych.
§18. Regulamin forum FCP może być aktualizowany na zasadzie zaistnienia określonych sytuacji wymagających interwencji a nie uregulowanych do momentu ich wystąpienia.
Administrator niniejszego forum odpowiada za wpis innych użytkowników, jeśli wie o bezprawnym charakterze wpisu i nie uniemożliwi niezwłocznie do niego dostępu, ponadto nie musi on zapewniać możliwości identyfikacji autora takiego wpisu. Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 8 lipca 2011 r. (sygn. akt IV CSK 665/10).
Administrator forum nie jest obowiązany do kontroli treści wypowiedzi umieszczanych przez internautów na forum dyskusyjnym.
Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jego odpowiedzialność za bezprawne naruszenie cudzych dóbr osobistych (zarówno osób trzecich jak i usługobiorców) ma miejsce tylko wtedy, gdy wie o bezprawnym charakterze danych zamieszczonych przez usługodawcę lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych, nie uniemożliwi niezwłocznie dostępu do nich. Innymi słowy, usługodawca świadczący usługę polegającą na udostępnieniu możliwości bezpłatnego korzystania z Internetu oraz zamieszczania wpisów na uruchomionym przez siebie portalu dyskusyjnym, odpowiada za naruszenie tą drogą cudzych dóbr osobistych tylko wtedy, gdy wiedział, że wpis narusza takie dobro i mimo to nie uniemożliwił niezwłocznie dostępu do wpisu, a więc nie usunął go niezwłocznie.
§19. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z chwilą ogłoszenia.